به بیان بسیار ساده، به دستگاه یا سروری که ارتباط بین همکاران را برقرار می سازد و باعث بهبود روند کاری شرکت می شود، مرکز تلفن، مرکز تماس، سانترال و یا Call Center گفته می شود.
مرکز تماس، نقطه مرکزی مدیریت ارتباط با مشتری است از این رو، به عنوان پلارتباطی بین سازمان و مشتریان و شکلدهنده چهره سازمان درنظر مشتری است .
در مرکز تلفن تمام راههای ارتباطی مشتریان توسط کامپیوتر پاسخگویی ومدیریت میشوند.
امروزه سازمانها به اهمیتی که کال سنتر درموفقیت آنها دارد پی بردهاند و یکیاز مهمترین اهداف آنها این است که مشتریان بتوانند درهر زمان و مکان و با سریعترین و سادهترین امکانات با سازمان ارتباط برقرار کنند .
مرکز تماس ابری چیست؟
امروزه استفاده از سیستم های ابری در دنیا فراگیر شده و در همین راستا مرکز تلفن ابری خلق شده است.
در این سیستم شما بهجای خرید سخت افزار و نرم افزار صرفا هزینه اشتراک استفاده از مرکز تلفن ابری را می پردازید و از امکانات بینظیر آن بهرهمند می شود.
فرقی نمی کند سازمان (کسب و کار) شما بزرگ است یا کوچک، اما باید بدانید در هر دو حالت شما نیازمند ارتباطات حرفهای هستید زیرا هر کسب و کار کوچک و بزرگی به راه های ارتباطی برای تعامل با مخاطبین و همکاران نیاز دارد.
محاسن تماس ابری چیست؟
نصب و راه اندازی سریع و آسان
به تجهیزات یا مکان خاص نیاز ندارد
به سیم کشی و شبکه مخابرات نیاز ندارد
قابل نصب روی موبایل، کامپیوتر و تلفن رو میزی
دارای امکانات پیشرفته و قابل تعریف با نیاز تجاری شما
انتقال یک داخلی به شهر یا استان دیگر به آسانی امکان پذیر است