مرکز تماس ابری چطور به کسب و کارها کمک میکند؟

 

به عنوان یک مدیر کسب و کار، به احتمال خیلی زیاد با ارتباطات ابری آشنایی دارید. گفته میشود امکانات بسیار بیشتری از ارتباط صوتی که ما به آن عادت کرده ایم وجود دارد. این امکانات و تجمیع تماس ها و ارتباطات به شما کمک میکند در پاسخگویی، در دسترس بودن و ارتباط با مشتری یک گام از رقبای خود پیشتر باشید. در مسیر حرکت به سمت دنیای دیجیتال ممکن است بهترین قدم همین ارتباطات ابری باشد.

زمانیکه چابکی و سرعت سیستم خود را تحلیل میکنید مرکز تماس ابری، کلیدی برای بهبود رشد کسب و کار و خدمات مشتریان در شرکت شماست. در ادامه مزایای مرکز تماس ابری ذکر شده است.

همکاری و هماهنگی بیشتر

یک مرکز تماس ابری ضمن اینکه با ایجاد سهولت در دسترسی و استفاده، هماهنگی و همکاری بین همکاران را افزایش میدهد ارتباطات با مشتریان را نیز به شکل قابل توجهی بهبود میدهد. کارمندان میتوانند تنها با فشردن یک دکمه وارد کنفرانس ویدیویی یا صوتی شوند. همچنین پیام رسانی به صورت فردی و گروهی نیز از دیگر امکانات این سیستم است که سبب میشود اعضای گروه به راحتی به هم دسترسی داشته باشند.

همچنین میتوان با این تکنولوژی یک محیط کار مجازی برای کارکنان پدید آورد که نسبت به حالت طبیعی امکانات متنوع و بینظیری دارد. نکته دیگر اینکه کارکنان میتوانند به صورت دورکاری به فعالیت خود رسیدگی کنند و همچنان به وسیله یک اپلیکیشن روی لپ تاپ یا گوشی تلفن همراه خود به سیستم یکپارچه شما متصل باشند. مرکز تماس ابری ارتباطات درون سازمانی را تقویت میکند و ابزاری را فراهم می آورد تا کارکنان یک مجموعه وظایف خود را بهتر از قبل مدیریت کنند.

بهبود تجربه مشتریان

قابلیت مجتمع کردن مرکز تماس و CRM، به کسب و کار شما این امکان را میدهد که یک سیستم خدمات مشتریان هماهنگ و غیرموازی داشته باشید. ضبط تماس ها و گزارشات کاربردی باعث میشود شما اطلاعاتی دقیق و ارزشمند از ارتباطات با مشتریان و خدماتی که توسط کارمندان شما به آنها داده شده و همچنین اطلاعات تامین کنندگان خود به دست آورید. همچنین مرکز تماس ابری ارتباطات چندکاناله با امکان راهبری تماس را نیز می تواند مدیریت کند. مشتریان به راحتی میتوانند با تماس تلفنی و یا ایمیل یا پیام با توجه به نیازهایشان با پشتیبانی در تماس باشند.

نصب آسان و تطبیق پذیری بالا

ایجاد تغییر و تحول برای سیستم های ارتباطی میتواند بهره وری و پویایی مجموعه را تحت تاثیر قرار دهد. با وجود اینکه خرید و دستیابی به تکنولوژی آسان است، استفاده از این تکنولوژی در جهت بهبود کسب و کار بسیار سخت است. اگرچه از اولین مشاوره ها تا نصب مرکز تماس ابری شما کاملا درگیر مساله و تصمیم گیرنده خواهید بود و همین باعث میشود شما کمترین اختلالات را در مجموعه خودتان داشته باشید.

در همان مراحل اولیه یک برنامه آموزشی اختصاصی و ظاهر نوآورانه این سیستم ها باعث میشود احساس کنید که از ابتدا این سیستم برای شما ساخته شده است. این تکنولوژی جدید تمام راههای ارتباطی شما از جمله ایمیل و تقویم وحتی CRM شما را به هم متصل میکند و به کارمندان شما کمک میکند بهتر و دقیق تر از قبل کار کنند. اعضای تیم شما این آزادی را خواهند داشت که با سیستم دلخواه خودشان به صورتی که میخواهند و به کمک ابزارهای کمکی، تماس ها را مدیریت کنند.

مقیاس پذیری

یک سیستم مرکز تماس ابری به شما کمک میکند که به راحتی قابلیت های مورد نیازتان را اضافه کنید. این کار حتی از تماس گرفتن با شرکت خدمات دهنده به شما برای سیستم های تلفنی تان هم ساده تر و در دسترس تر است. ضمن اینکه همواره امکانات جدیدی نیز به این تکنولوژی اضافه میشود بنابراین شاهد رشد و نوآوری بیشتری در کسب و کار خود خواهید بود و با رنج وسیعی از امکانات و ویژگی های خاص شما قادر خواهید بود تا بهترین ابزارها را در جهت پیشبرد اهداف تجاری خود به کار ببرید.

بی نیاز از پهنای باند اختصاصی

یکی از مشکلات همیشگی شرکت ها این است که اگر بخواهند از یک شرکت سرویس دهنده خط اینترنتی تهیه کنند لازم است حتما اینترنت آن شرکت را نیز خریداری کنند اما با مرکز تماس ابری شما این دردسر را نخواهید داشت چون سرور شما در محل دیگری قرار دارد و شما فقط از امکانات آن بهره میبرید.

بدون نیاز به سرور

به نظر میرسد با ظهور مراکز تماس تلفنی کم کم وقتش رسیده است با سرورهای سنگین و گران با هزینه بالای نگهداری خداحافظی کنیم و تنها با یک لپ تاپ مرکز تماس خود را در اختیار بگیریم.

سرورها علاوه بر هزینه اولیه تهیه، هزینه های جانبی نگهداری و استهلاک همیشه روشن ماندان را نیز دارند پس هوشمنداته این است که این هزینه ها را حذف کنیم و مسئولیت نگهداری از این سرورها را به شرکت های ارائه دهنده خدمات ویپ بسپاریم.

امکان دورکاری

یکی دیگر از مزایای مرکز تلفن ابری این است که کارمندان میتوانند از راه دور و تنها با یک کامپیوتر به دفتر مجازی شرکت متصل شده و وظایف سازمانی خود را انجام دهند بدون اینکه هزینه های رفت و آمد به آنان منتقل شود و یا هزینه های جاری اداری به شرکت تحمیل شود.

این مطلب در مجله علمی تخصصی نسیم ارتباط شماره اول توسط سجاد صبری نگارش و به چاپ رسیده است.

۴
از ۵
۱ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات